dijous, 13 de desembre del 2007
Sou maniàtics de la seguretat?
Si heu contestat afirmativament a la pregunta de l'enunciat,MILLOR DEIXEU DE LLEGIR.
Per als que s'han quedat,estaria be que sabéssiu que això pot passar per exemple,quan un escalador de... posem-hi 78 Kg,està rapelant i decideix frenar de cop a meitat d'una tirada, havent-se posat el descensor malament a sobre el mosquetó de seguretat corresponent.
Sembla ser que en aquest cas,si genera una força 1,1 vegades el seu pes,es a dir, uns 86Kg ,el nas del connector...trencarà la rosca de seguretat.
No cal ser una lumbrera per imaginar-se el que vindrà després!.
Curiositats...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
6 comentaris:
Miedo dan estas cosas. ¡Glub!
Hay que tener un cuidado...
Salut.
Ei! no acabo d'entendre com pot passar això, ho podríes explicar d'una manera més detallada, o posar un dibuix?
I tant jaume!.Dona'm una mica de temps per preparar una explicació del per què de tot plegat.Entenc que donada la teua vessant més alpinistica de la muntanya vulguis saber quelcom més.Estigues atent aquestos dies.
Una abraçada.
Ei bous...
Dues puntualitzacions.
A) Quin descensor queda malament ( sobre) la rosca del moscata de seguretat? El vuit? Qui usa vuit en escalada ? Quin altre descensor por recolzar-se incorrectament sobre el mosquetó ( el grigri en simple?)? descensors tipus Gigi ( us com a tal) o recverso...es poden col.locar incorrectament? Generalment aquest efecte es dona en descensors que connecten ferro amb ferro...
B) Apart de parar atenció correcta sobre la posició del descensor, és
IMPRESCINDIBLE usar un autoassegurament tipus PRUSIC o tipus Shunt
reenviat de l’Arnés a la corda. Precisament eviat les conseqüències d’aquest risc i molts altres (desmais caigudes de pedres, distraccions en el rappel, etc..)
Si realment existeix aquest efecte, sobre el que s’hauria de fer una menció molt més acurada i insistent és sobre la posició del sistema en la reunió, a l’hora d’assegurar ( imagineu una caiguda “estranya” de factor2, o amb desplaçament lateral, o amb el mosquetó malposat en la anella ventral o sobre les duies anelles ( cames i cintura) de l’arnes, produint carregues maldireccionades sobre el gallet del moscata de seguretat...
Hola TR.En l'escalada no és (per sort)gaire utilitzat...però en el descens de barrancs,si.
Si la "fatalitat" fora un ent...creus que faria distincions entre si el que rapela està escalant o baixant un barranc?.
Aquestes coses passen,cal estar atents en cadascuna d'aquestes maniobres que tenim tots automatitzades,precisament per això.Una segona mirada als muntatges per verificar que tot està OK,és suficient.
Aixo tambe pasa en el grigi... aneu amb comte...
Publica un comentari a l'entrada